Když se nám v autě rozsvítí kontrolka, že nám dochází palivo, lidově říkáme, že jedeme „na rezervu“, ale pozor, ono nic takového jako jezdit na rezervu neexistuje, měli byste zastavit na nejbližší čerpací stanici a natankovat, hned jak se Vám kontrolka rozsvítí, a ne spoléhat na to, kolik kilometrů asi tak ještě můžete ujet. Přesné kilometry totiž nejsou nijak určené, u některého auta to může být 30 kilometrů, u jiného 50, u dalšího typu ještě méně než těch 30.
Zpravidla se první rozsvícení kontrolky objeví při dojezdu zhruba 80 kilometrů, když kontrolka, pozor, to ale nemají všechny vozidla, začne blikat, bývá dojezd nižší než 40 kilometrů. V žádném případě byste se tímhle ale neměli řídit, množství paliva se při rozsvícení kontrolky řídí více faktory – podle modelu vozidla, podle způsobu jízdy a mnoha dalších.
U dieselových motorůje opravdu hodně „na škodu“ si s tímhle zahrávat, dieselové motory reagují jinak než benzínové, když dojde nafta v dieselovém motoru, může způsobit velké škody, funguje totiž nejen jako palivo, ale plní i funkci regulační, chladicí a mazací, takže si můžete vážně poškodit vstřikovače i vysokotlaké čerpadlo. Moderní dieselové motory už mívají zabudované proti tomuhle pojistky, takže když hrozí, že dojde palivo, pojistka začne uměle vyvolávat vynechávání motoru a později ho vypne úplně. U starších modelů Vás to prostě donutí zastavit a znovu nenastartujete, ani byste se o to neměli pokoušet.
Pokud dieselový motor „vyčerpáte úplně do sucha“, bohužel už se neobejdete bez servisu, motor se musí připojit na diagnostiku, musí se spustit program na odvzdušnění palivového systému a musí se naplnit vysokotlaké čerpadlo, musí se resetovat řídicí jednotka, správně by se měla ještě provést zkušební jízda, takže tyhle problémy není dobré riskovat a opravdu se vyplatí natankovat včas.
U benzínových motorůje to o něco jednodušší, u toho, i když dojedete „úplně do sucha“, stačí dolít benzín, a startovat tak dlouho, dokud čerpadlo nenatáhne palivo do motoru, řídicí jednotka přitom protestovat nebude.
Problém může nastat u moderních turbomotorů, a to díky řídicí jednotce, ale podle odborníků se to vůbec nedá srovnat s problémy, které takto mohou nastat u motorů dieselových.