Důvěra zákazníků chybí
Zákazníci nejvíce v naší republice právě trpí tím, že nemají takovou důvěru v tyto privátní značky, jako mají v jiných zemích EU. I když v některých jiných zemích, jako třeba v Rakousku chybí spokojenost právě s kvalitou těchto výrobků. Na základě velké řádky průzkumů, které probíhají různými způsoby, se snaží momentálně největší řetězce vytvářet kvalitnější řady svých produktů nebo dokonce vytváří zcela nové, které odpovídají náročnosti zákazníků. Většinou zákazníci dle zkušeností a právě průzkumů touží nejen po vyšší kvalitě, ale také po produktech, které podporují zdravý životní styl a samozřejmě jsou čerstvější.
I když výše uvedené faktory potravin jsou důležité, velká řádka klientů také nekupuje levnější produkty z privátních řad proto, že se jim nelíbí obaly.
Ve výsledku tedy je nutné říci, že privátní značky vznikly za tím účelem, aby bylo klientům nabídnuto i levné zboží, i kdyby nebylo příliš kvalitní, ale aby bylo opravdu dostupné každému. V této chvíli však lidé více dbají na kvalitu potravin a jejich soulad právě se zdravým životním stylem.
Nejlepší privátní značky?
I když se to možná na první pohled nemusí znát, nejlepší značky tohoto privátního typu má Lidl. Má totiž v zásobě velkou řádku vlastních produktů, které hýbou světem. Ať už se jedná o značku Pilos či Cien. Kosmetika Cien je oceňována nejen různými celebritami, hvězdami YouTube, ale také nezávislými testy. Tento řetězec tedy již nyní dosahuje toho, co si přejí klienti dostávat od privátní značky. Za málo peněz, vysokou kvalitu.
I když je tedy trend takový, že privátní značky pronikají do segmentu značkových dodavatelů, v této době ještě nehrozí oslabení dodavatelů, protože takový proces je velmi náročný a docela dlouhý.
Výsledkem toho všeho je, že si lidé za kvalitu opravdu rádi připlatí.