Nejhorší noční můra pro motoristy nastává s příchodem zimního období. Co dělat, aby vás nepřekvapilo mrazivé ráno a motor, který ne a ne naskočit, jak snížit spotřebu a čemu se vyhnout, abyste svého plechového miláčka příliš nezatěžovali? Připomenutí několika zajímavostí a rad neuškodí, vždyť je toho spousta, na co musí dobrý řidič myslet.
CELOROČNÍ PNEUMATIKY?
Kdo chce obout svoje auto do celoročních pneumatik, protože chce ušetřit a nechce se mu neustále přezouvat, tomu se to nemusí vždy vyplatit. Je totiž třeba si uvědomit, že to nejsou gumy ideální ani za zimu ani na léto, a proto pokud nezměníte styl jízdy – to znamená vše hezky pomalu, žádné velké předjíždění a sekání zatáček – potom nemusíte třeba v zimě včas dobrzdit a neštěstí je hotovo.
PROVOZNÍ NÁPLNĚ
Zde se nejvíce vyplatí absolvovat zimní prohlídku svého auta. Technici vám zkontrolujíbrzdovou kapalinu a hustotuchladící kapaliny, což v domácích podmínkách není možné. Těsnost chladícího systému, stav brzd a baterie, funkčnost osvětlení – to vše je směrodatné, abyste mohli bez obav vyrazit do silničního provozu i v nepříznivém ročním období.
NAFTA
Kdo jezdí na naftu, rozhodně by neměl podceňovat aditiva proti námraze. Řidiči si sami přidělávají problém, když jej dolévají až ve chvíli, kdy už dokonce mrzne. Odborníci doporučují začít už v listopadu, protože jde také o pročištění celé palivové soustavy a trysek. Také stará nafta by se měla vyjezdit vždy včas a občas právě kvůli čistícím složkám tankovat prémiová paliva.
V KAŽDÉM ROČNÍM OBDOBÍ PLATÍ:
· nezatěžovat kufr nepotřebným harampádím, hlavně při jízdě po městě tím zvýšíte spotřebu
· neopírat nohu o spojku, protože se tak může dříve zničit
· netankovat ředěné či podezřele levné palivo, může to poškodit vstřikovače a čerpadla
· nepodtáčet a náhle nevypínat motor, rychle jej nevytáčet po nastartování