Nestlé sice sestavilo své menu správně, ale v nesprávnou dobu. Když se mladí spotřebitelé v loňském roce vrátili zpět k mražené stravě, dodavatelský řetězec společnosti na to nebyl připraven a výsledkem byl ústup do pozadí ve prospěch konkurence. Jeff Hamilton, obchodní ředitel Nestlé v USA, uvedl, že společnost neměla připravené výrobní kapacity k tomu, aby uspokojila zvláštní poptávku po jídlech Stouffer's Fit Kitchen a Lean Cuisine. Popsal tento problém jako "náhlý, významný a mimo očekávání."
Nestlé nedávno navýšilo svou kapacitu v několika továrnách ve Spojených státech, včetně úprav svých výroben a přidání nové linky do továrny v Jonesboro v Arkansasu. "Neznamená to, že je tím problém vyřešen, ale myslím, že jsme se posunuli o krok vpřed," řekl Hamilton.
Investoři již dlouho vyvíjí na Nestlé tlak kvůli zlepšení obchodů s mraženými potravinami, což vedlo společnost k tomu, aby do výzkumného závodu v Ohiu přivedla konzultanty, specializované skupiny a mezinárodní kuchaře, kteří pomohou změnit jejich nabídku. Ta dnes zahrnuje řadu nových položek, jako Coconut Chickpea Curry a Sweet Earth Veggie Lover's pizza, která je označována jako organická a bohatá na vitamin C. Velké úsilí se točilo kolem takzvaných mileniálů, demografické skupiny mladých lidí na prahu dospělosti, u kterých vedoucí představitelé věřili, že si mražené pokrmy koupí, pokud jim budou nabízeny jejich zdravější a modernější varianty za dobrou cenu. Takže když před rokem poptávka začala růst, měla to být pro Nestlé šance rychle se vypořádat s kritikou. Namísto toho to znamenalo zmeškanou příležitost.
Po několika letech stagnování se v loňském roce prodej mražených potravin ve Spojených státech zvýšil o 1,4 %, podle agentury Nielsen, zaměřující se na průzkum trhu. K tomuto zlepšení přispěli právě mladí lidé. V roce 2017 utratily domácnosti, v nichž žijí mileniálové, za mražené potraviny průměrné o 9 % více než ostatní domácnosti.